بيل گيتس اعلام كرد انتظار دارد نسخه‌ي جديد سيستم عامل ويندوز با نام كد 7 در 2010 منتشر شود. به گزارش بخش خبر تراشه، اين غول نرم‌افزاري عرضه‌ي مرتب به‌روز رساني‌هاي بيش‌تري از سيستم عامل خود كه بيش‌تر رايانه‌هاي دنيا با آن كار مي‌كنند را مد نظر دارد؛ با اين همه اظهارات بيل گيتس اين تصور را ايجاد مي‌كند كه ممكن است جانشين ويندوز ويستا زودتر از موعد مقرر عرضه شود. 
بر اساس اين گزارش مايكروسافت اعلام كرده كه انتظار دارد نسخه‌ي جديد ويندوز را تقريبا سه سال بعد از معرفي ويستا در سال 2007 منتشر كند. 
يك سخنگوي اين شركت اظهار كرد: اظهارات گيتس مطابق با سيكل طراحي است كه معمولا يك نسخه‌ي آزمايشي از نرم افزار را قبل از معرفي رسمي آن منتشر مي‌كند. 
بيل گيتس كه قرار است شغل تمام وقت خود را در ماه ژوئن در مايكروسافت ترك و خود را وقف فعاليت‌هاي بشر دوستانه در بنياد گيتس كند، اعلام كرده است كه اين شركت قصد دارد از طريق بودجه سالانه شش ميليارد دلاري پژوهش و توسعه‌ي خود، محصولاتي را كه با ويندوز كار مي‌كنند به سطح بالاتري ارتقا دهد. 
وي اظهار كرد كه نسخه‌هاي جديد ويندوز به متحول كردن تلفن‌هاي همراه و كار كردن رايانه‌هاي روميزي آينده كه داراي صفحه نمايش لمسي خواهند بود و به كاربران اجازه مي‌دهند آيتم‌هاي مورد نظر را با دست‌هاي خود فراخوانند کمک میکنند. 

اخبار جدیدتر:
یک مهندس شرکت مایکروسافت نسخه پیش نمایش و یک بار مصرف نسل آینده ویندوز با عنوان “ویندوز 7″ را که قرار است در سال 2010 عرضه شود نشان داد. 
به گزارش خبرگزاری مهر، نسل آینده ویندوزها که در سال 2010 و پس از ویندوز ویستا عرضه می شود، “ویندوز 7″ (ویندوز وینا) نام دارد. 
مایکروسافت این ویندوز را با ابزارهای مجهز به پردازشگرهای x86 که در دستگاه های شبکه لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرند، سازگار کرده است. 
هسته تکنولوژیکی ویندوز آینده می تواند به راحتی روی یک رایانه جیبی (PDA) نصب شود. 
دراین خصوص “اریک تراو”، مهندس شرکت مایکروسافت در نمایشگاهی که در دانشگاه ایلینویز برگزار می شد، نسخه پیش نمایش و یکبارمصرف این ویندوز را نشان داد. 
این نسخه پیش نمایش حدود 25 مگابایت فضای دیسک را اشعال و درکمتر از 40 مگابایت حافظه “رم” حرکت می کند. 
نسخه پیش نمایش نسل پس از ویندوز ویستا “مینی وین” (MinWin) نام دارد و هدف از ارائه آن، توسعه موثرتر هسته اصلی ویندوز 7 است. 
مایکروسافت در توسعه هسته اصلی این ویندوز توجه خود را به مقوله گستردگی دستگاه های ترکیبی x86 مثل کنسول های بازی، ابزارهای چندرسانه ای، دستگاه های چندعملکردی و سرورهای خانگی معطوف کرده است. 
براساس گزارش InfoWorld، درحقیقت با رشد و توسعه سخت افزارهای دستگاه های ترکیبی که با پردازشگرهای x86 باCPU برپایه معماری ARM برای مصارف خانگی عرضه می شوند، به نظر می رسد هسته اصلی این ویندوز می تواند نقش مهمی در رشد تجاری مایکروسافت ایفا کند. 
هسته اصلی (kernel) به بخش اصلى سیستم عامل می گویند که حافظه، فایل ها و ابزارهاى جانبى را اداره کرده، ساعت و تاریخ را دنبال و برنامه هاى کاربردى را فعال می کند. به علاوه منابع سیستم را به کار می گیرد. 

اخبار جدیدتر :

در ماه مه میلادی آقای بیل گیتس و استیو بالمر نمایشی از کارکرد ساختار رابط کاربری Windows 7 در کنفرانس All Things Digital ارائه کردند. اما همچنان اطلاعات پیرامون Windows 7 به آن اندازه کم در دسترس است که شایعات درباره امکانات این نسخه براحتی فراگیر می شود. در این مطلب به طور مختصر 7 شاخصی را که می توان از ویندوز 7 انتظار داشت بررسی می کنیم.

1- ویندوز 7 سیستم عاملی از نو کد نویسی شده نخواهد بود. کرنل این سیستم عامل هسته ارتقا داده شده ویندوز Vista و ویندوز سرور 2008 خواهد بود. بر طبق اطلاعات ارائه شده توسط آقای Chris Flores، نرم افزارها برای اجرا بر روی Windows 7 مشکل خاصی نمی بایست پیش رو داشته باشند زیرا Windows 7 مسیر ارتقا داده شده ویندوز ویستا را طی می کند. همچنین شایعه وجود کرنل MinWin نیز غیر ممکن به نظر می رسد اما به نظر می رسد که نسخه ای اختصاصی با استفاده از تکنیک معماری پیمانه ای (Modular Architecture) ساخته شود که امکان نصب آن بر روی لپ تاپ های ارزان قیمت وجود داشته باشد.

2- سیستم عامل Windows 7 رابط کاربری جدیدتری برای فناوری لمس (Touch) به ارمغان خواهد آورد. فناوری مشابه تکنیک بکارگرفته شده در دستگاه iPhone اپل و رایانه رومیزی Surface. همچنین مشابهات بسیاری میان رابط کاربری لمس ویندوز 7 و Windows Mobile 7 وجود خواهد داشت.

3- تاخیر ویندوز ویستا را فراموش کنید. Windows 7 مطمئناً زود وارد بازار می شود. مایکروسافت از دیر آماده سازی ویندوز ویستا بسیار ناراحت به نظر می آید. همچنین با وجود اینکه در کنفرانس های اخیر اطلاعات مختصری از Windows 7 منتشر شده است، ارائه نسخه ای از آن در نیمه دوم سال 2009 قابل پیش بینی است. مایکروسافت ارائه ویندوز 7 را در سال 2010 پیش بینی کرده است.

4- تجهیزات آنلاین Windows Live بطور گسترده تری در Windows 7 بکار خواهند رفت. این پیشبینی از آنجا انتظار می رود که مایکروسافت در سال های اخیر علاقهمندی بیشتری برای ارتباط ویندوز آفلاین خود به دنیای آنلاین نشان داده است. همچنین گفته می شود که Web جزء لاینفک ویندوز 7 می باشد بطوریکه هویت های Windows Live ID نقشی اساسی در نصب و راه اندازی ویندوز 7 خواهند داشت.

5- نسخه 64 بیتی ویندوز 7 مهمتر است. همچنان که نسخه ای 32 بیتی از این ویندوز وجود خواهد داشت اما رایانه سازها بسوی نصب ویندوز 64 بیتی سوق پیدا کرده اند. درحالیکه در استفاده از پردازنده های Quad-Core و رایانه های مجهز به 4 گیگابایت رم رشد محسوسی دیده می شود. همچنین انتظار می رود که ویندوز 7 از تمامی پتانسیل های سخت افزاری سال 2010 میلادی بهره ببرد و مایکروسافت بتواند راه اندازهای بهینه تر و بیشتری تا آن زمان تهیه نماید.

6- Hyper-V بخش مهمی در سیستم عامل Windows Server 2008 دارد؛ انتظار داشته باشیم که Windows 7 نسخه شبیه سازی شده از این فناوری را در فرم Desktop داشته باشد. البته شاید این انتظار ما فقط در نسخه های تجاری یا enterprise ویندوز 7 برآورده شود.

این فناوری پشتیبان گیری و ترمیم سیستم عامل را به مقدار قابل توجهی برای شرکت ها و رایانه های تجاری آسان می سازد. همچنین یکپارچه سازی این فناوری با تکنیک های امنیتی سخت افزاری نظیر TPM می تواند امنیت را دو چندان ارتقاء دهد. Windows 7 به یقین از ابزار مدیریتی PowerShell بهره خواهد برد.

7- مایکروسافت از اپل درس هایی آموخته است. مایکروسافت تا لحظه انتشار نسخه نهایی Windows 7 نمی خواهد اطلاعات کاملی درباره تجهیزات ویندوز 7 ارائه دهد این درس را مایکروسافت از اپل و موفقیت اپل در اجرای این سیاست آموخته است. همانطور که اینبار مشاهده کرده ایم اطلاعات داده شده به شرکای مایکروسافت هیچگونه رخنه ای به خبرگزاری ها و عموم نداشته است.

منبع این بخش از اخبار winbeta.net

New 
اریک ترات (Eric Traut) ملقب به مهندس متشخص مایکروسافت در دانشگاه ایلینویز آمریکا در رابطه با فن آوری مجازی (Virtualization Technology) سخنرانی نمود که در بخش کوچکی از آن به ویندوز ۷ نیز اشاره کرد. ۸ دقیقه ازاین سخنرانی در رابطه با ویندوز ۷ است که در صورت تمایل میتوانید فلش آنرا از لینک زیر دانلود نمایید:

دانلود سخنرانی 8 دقیقه

PHP کد:
[URL="http://www.istartedsomething.com/uploads/erictraut_win7.flv"]http://www.istartedsomething.com/uploads/erictraut_win7.flv[/URL


یکی از بلاگر های مایکروسافت تو آخرین پست خودش این جوری گفته:باید بگم که ما رو یه محصول جدید داریم کار می‌کنیم که همونطور که می‌دونین ویندوز 7 نامیده میشه و یه جمع‌بندی از ویستا SP1 و ویندوز سرور 2008هستش و قراره تو دو نسخه کلاینت و سرور ارائه بشه. برخلاف صحبت‌هایی که میشه، این ویندوز یه سیستم‌عامل کاملاً متفاوت نیست و ما از هسته‌ی ‌ویستا برای این ویندوز استفاده کردیم و در واقع اونو بهینه کردیم و بنابراین، برنامه‌هایی که با ویستا سازگاری دارند با این ویندوز هم کار می‌کنند، ضمناً سخت‌افزاری ‌که برای ویستا توصیه کردیم، برای این ویندوز هم درنظر گرفتیم.گفته می‌شه این ویندوز از دو کارت گرافیک استفاده‌ همزمان می‌کنه (حالا نمیدونم مجبوره یا کلاً علاقه‌منده که استفاده همزمان کنه!)،نسخه‌های جدید Windows Media Center، Word، Paint و ماشین حساب رو داره و گجت‌هایی رو برای استفاده در داخل Windows Explorer معرفی کرده
-امکان جدید دیگه‌ای هم که به این ویندوز اضافه شده، امکان تعریف هارددیسک‌های مجازی در داخل ویندوزه که به کاربر اجازه می‌ده بخشی از حافظه‌ی جانبی سیستمش رو در مواقع لزوم Unmount کنه و حتی اونو روی یه کامپیوتر دیگه مورد استفاده قرار بده. این به اون معنیه که شما می‌تونین یه دیسک سخت رو روی یه نسخه DVD یا احتمالاً Blueray اینور اونور ببرین بدون اینکه نگران هیچ مساله‌ای بابت امنیت، ایمنی و امن بودن داشته باشید.مایکروسافت ویژگی‌های ویندوز جدید خود را در کنفرانس‌های طراحان و سخت‌افزار که طی ماه‌های آینده برگزار میشود به نمایش می گذارد