تلفن گویا برای قیمت قیمت گوشی

سامانه گویای اعلام قیمت روز قطعات کامپیوتری و گوشی های موبایل:

9092301116

قليون الکترونيکي با پورت Usb (قلیونی ها بیان اینو ببینن)

کارشناسان موفق شدند يه قليون الکترونيکي با پورت USB به نام شهاب ۴ طراحي کنن. روش کار به اين شکله که قليون رو با يک سيم به کامپيوتر يا لپ‌تاپ متصل کرده، سي‌دي نصب رو گذاشته، طعم مورد نظرتون رو انتخاب مي‌کنين و دکمه NEXT را مي‌زنيد. تازه اگر device مورد بحث يعني همون قليون رو به صورت اورجينال خريداري کنيد، اين امکان را خواهيد داشت که قليان خودتان را از طريق سايت مخصوص upgrade هم بکنيد. چون فعلا اين قليان با ۵ طعم پرتغال، ليمو، نعنا، هلو و خوانسار در بازار عرضه شده و طعم‌هاي جديد هم در راه هستند




سيستم حرارتي قليون هم از يک المنت به جاي ذغال استفاده مي‌کنه که با برق USB داغ مي‌شه. يک کنترل‌گر حرارتي هم داره که هر وقت داشت مي‌سوزوند، حرارت رو کم يا زياد کنيم باهاش.
يک تصوير هم از نحوه نصب قليون الکترونيکي ببينيد


نام اين محصول هم شهاب ۴ است چون پيش‌بيني مي‌شه که بازار رو بترکونه

عکسی از محمود احمدی نژاد

 

رئیس جمهور رو ببین؟؟؟؟؟

شما متن كدام پيغام‌گير را ترجيح مي‌دهيد؟

پیغام‌گیر حافظ :
رفته ام بیرون من از کاشانه ی خود غم مخور!
تا مگر بینم رخ جانانه ی خود غم مخور!
بشنوی پاسخ ز حافظ گر که بگذاری پیام
زآن زمان کو باز گردم خانه ی خود غم مخور!

پیغام‌گیر سعدی:
از آوای دل انگیز تو مستم
نباشم خانه و شرمنده هستم
به پیغام تو خواهم گفت پاسخ
فلک را گر فرصتی دادی به دستم

پیغام گیر فردوسی :
نمی‌باشم امروز اندر سرای
که رسم ادب را بیارم به جای
به پیغامت ای دوست گویم جواب
چو فردا بر آید بلند آفتاب

پیغام‌گیر خیام:
این چرخ فلک عمر مرا داد به باد
ممنون توام که کرده ای از من یاد
رفتم سر کوچه منزل کوزه فروش
آیم چو به خانه پاسخت خواهم داد!

پیغام‌گیر منوچهری :
از شرم به رنگ باده باشد رویم
در خانه نباشم که سلامی گویم
بگذاری اگر پیغام پاسخ دهمت
زان پیش که همچو برف گردد رویم!

پیغام گیر مولانا :
بهر سماع از خانه ام رفتم برون..
رقصان شوم!
شوری برانگیزم به پا.. خندان شوم
شادان شوم!
برگو به من پیغام خود ... هم نمره و هم
نام خود
فردا تو را پاسخ دهم ... جان تو را
قربان شوم!

پیغام گیر بابا طاهر:
تلیفون کرده ای جانم فدایت!
الهی مو به قوربون صدایت!
چو از صحرا بیایم نازنینم
فرستم پاسخی از دل برایت!

پیغام گیر نیما :
چون صداهایی که می‌آید
شباهنگام از جنگل
از شغالی دور
گر شنیدی بوق
بر زبان آر آن سخن‌هایی که خواهی
بشنوم
در فضایی عاری از تزویر
ندایت چون انعکاس صبح آزا کوه
پاسخی گیرد ز من از دره‌های یوش

پیغام گیر شاملو :
بر آبگینه‌ای از جیوه‌ي سکوت
سنگواره‌ای از دستان آدمی
تا آتشی و چرخی که آفرید
تا کلید واژه‌ای از دور شنوا
در آن با من سخن بگو
که با همان
جوابی گویمت
آنگاه که توانستن سرودی است

پیغام‌گیر سایه :
ای صدا و سخن توست سرآغاز جهان
دل سپردن به پیامت چاره
ساز انسان
گر مرا فرصت گفتی و شنودی باشد
به حقیقت با تو همراز شوم بی
نیاز کتمان

پیغام‌گیر فروغ :
نیستم.. نیستم..
اما می آیم.. می آیم ..می آیم
با بوته ها که چیده ام از بیشه های
آن سوی دیوار
می آیم.. می آیم ..می آیم
و آستانه پر از عشق می شود
و من در آستانه به آنها که پیغام
گذاشته اند
سلامی دوباره خواهم
داد

.

اشکال بزرگ اینترنت اکسپلورر

اخیرا مرور گر اینترنت اکسپلورر زود خراب میشه این ارور را میدهcannot display webpage برای حل این مشکل
بر روی مرورگر راست کلیک کنید propertiece رابزنید در سر برگ conecctionبه setting و یا
lan setting
رفته و تیک گزینه ی automatic detedt setting را بزنید 100%درست میشه

نرم افزار مدیریت و رمز گذاری بر روی اس ام اس تحت جاوا

نرم افزار بسیار قدرتمند SafeTxT برای مدیریت و امنیت اس ام اس ها و محتوای آنها به کار می رود. این نرم افزار بسیار ساده و در عین حال کارآمد به علت جاوا بودن بر روی اکثریت گوشی های موبایل قابل اجراست.


SafeTxT - www.Ir-Tci.org


برای دانلود کلیک کنید

پسوورد :www.ir-tci.org

چوپان باهوش

چوپاني مشغول چراندن گله گوسفندان خود در يك مرغزار دورافتاده بود. ناگهان سروكلهي يك اتومبيل جديد كروكي از ميان گرد و غبار جادههاي خاكي پيدا ميشود. رانندهي آن اتومبيل كه يك مرد جوان با لباس Brioni ، كفشهاي Gucci ، عينك Ray-Ban و كراوات YSL بود، سرش را از پنجره اتومبيل بيرون آورد و پرسيد: اگر من به تو بگويم كه دقيقا چند راس گوسفند داري، يكي از آنها را به من خواهي داد؟

چوپان نگاهي به جوان تازه به دورانرسيده و نگاهي به رمهاش كه به آرامي در حال چريدن بود، انداخت و با وقار خاصي جواب مثبت داد.

جوان، ماشين خود را در گوشهاي پارك كرد و كامپيوتر Notebook خود را به سرعت از ماشين بيرون آورد، آن را به يك تلفن راه دور وصل كرد، وارد صفحهي NASA روي اينترنت، جايي كه ميتوانست سيستم جستجوي ماهوارهاي ( GPS ) را فعال كند، شد. منطقه ي چراگاه را مشخص كرد، يك بانك اطلاعاتي با 60 صفحهي كاربرگ Excel را به وجود آورد و فرمول پيچيدهي عملياتي را وارد كامپيوتر كرد.

بالاخره 150 صفحهي اطلاعات خروجي سيستم را توسط يك چاپگر مينياتوري همراهش چاپ كرد و آنگاه در حالي كه آنها را به چوپان ميداد، گفت: شما در اينجا دقيقا 1586 گوسفند داري.

چوپان گفت: درست است. حالا همينطور كه قبلا توافق كرديم، ميتواني يكي از گوسفندها را ببري.

آنگاه به نظارهي مرد جوان كه مشغول انتخاب كردن و قرار دادن آن گوسفند در داخل اتومبيلش بود، پرداخت. وقتي كار انتخاب آن مرد تمام شد، چوپان رو به او كرد و گفت: اگر من دقيقا به تو بگويم كه چه كاره هستي، گوسفند مرا پس خواهي داد

مرد جوان پاسخ داد: آري، چرا كه نه!

چوپان گفت: تو يك مشاور (مهندس صنايع )هستي.

مرد جوان گفت: راست ميگويي، اما به من بگو كه اين را از كجا حدس زدي؟

چوپان پاسخ داد: كار سادهاي است. بدون اينكه كسي از تو خواسته باشد، به اينجا آمدي. براي پاسخ دادن به سوالي كه خود من جواب آن را از قبل ميدانستم، مزد خواستي. مضافا، اينكه هيچ چيز راجع به كسب و كار من نميداني، چون به جاي گوسفند، سگ مرا برداشتي.ی
__________________

بازی چند نفره شطرنج (با اس ام اس و بلوتوث)

این هم بازی چند نفره شطرنج برای موبایل ، که می تونید به وسیله بلوتوث یا اس ام اس بازی کنید
توضیحات:
رزولوشن بازی 220*176
جاوا

تذکر : برای اینکه چند نفره بازی کنید وقتی که وارد بازی می شوید مسیر های زیر را طی کنید
نیو گیم/کیبورد/فلش چپ/ یک گوشی روی bluetooth /گوشی دیگر روی client/ وبعد بازی کنید

http://samankermani.persiangig.com/video/New%20Folder.rar

منبع

www.silver-skull

 

جدول کامل جاوای بازی های جام ملت های اروپا با فرمت جار برای موبایل های نوکیا و سونی



http://persiandrive.net/977955

http://persiandrive.net/30095

کلمه دوستت دارم ..... به 21 زبان زنده دنيا

DoostAt Daram be 21 Zaban

01) English : I Love You

02) Persian : To ra doost daram

03) Italian : Ti amo

04) German : Ich liebe Dich

05) Turkish : Seni Seviyurum

06) French : Je t'aime

07) Greek : S'ayapo

08) Spanish : Te quiero

09) Hindi : Mai tumase pyre karati hun

10) Arabic : Ana Behibak

11) Iranian : Man doosat daram

12) Japanese : Kimi o ai shiteru

13) Yugoslavian : Ya te volim

14) Korean : Nanun tangshinul sarang hamnida

15) Russian : Ya vas liubliu

16) Romanian : Te iu besc

17) Vietnamese : Em ye^ Ha eh bak

18) Syrian/lebanese : Bhebbek

19) Swiss-German : Ch'ha di ga"rn

20) Swedish : Jag a"Iskar dig

21) Africans : Ek het jou li ...

جدید ترین نظرات درباره حروف اسرار آمیز قرآن

با عرض سلام...
بعد از کلی جستجو این مطالب رو پیدا کردم و برای شما دوستان هم میگذارم....
این بحث کاملن علمیه....

در آغاز بیست‌ و نه‌ سوره‌ از سوره‌های‌ قرآن‌ با حروف‌ مقطعه‌ برخوردمی‌کنیم‌ و چنانکه‌ از نامش‌ پیدا است‌ این‌ حروف‌ حروفی‌ بریده‌ از هم‌ به‌ نظرمی‌رسد، و کلمه‌ مفهومی‌ را ظاهراً نمی‌سازد.
حروف‌ مقطعة‌ قرآن‌ همیشه‌ جزء کلمات‌ اسرارآمیز قرآن‌ محسوب‌ می‌شده‌و مفسران‌ برای‌ آن‌ تفسیرهای‌ متعددی‌ ذکر کرده‌اند و با گذشت‌ زمان‌ وتحقیقات‌ جدید دانشمندان‌، تفسیرهای‌ تازه‌ای‌ برای‌ آن‌ پیدامی‌شود. جالب‌ این‌ که‌ در هیچیک‌ از تواریخ‌ ندیده‌ایم‌ که‌ عرب‌ جاهلی‌ ومشرکان‌، وجود حروف‌ مقطعه‌ را در آغاز بسیاری‌ از سوره‌های‌ قرآن‌ بر پیغمبرخرده‌ بگیرند، و آن‌ را وسیله‌ای‌ برای‌ استهزاء و سخریه‌ قرار دهند، و این‌ خودمی‌رساند که‌ گویا آنها نیز از اسرار وجود حروف‌ مقطعه‌ کاملاً بی‌ خبر نبوده‌اندبه‌ هر حال‌ از میان‌ این‌ تفاسیر چند تفسیر است‌ که‌ از همه‌ مهمتر و معتبرتر به‌نظر می‌رسد، و هماهنگ‌ با آخرین‌ تحقیقات‌ است‌ که‌ در این‌ زمینه‌ به‌ عمل‌آمده‌، اکنون‌ به‌ مهم‌ترین‌ آنها در اینجا می‌پردازیم‌:
1. این‌ حروف‌ اشاره‌ به‌ این‌ است‌ که‌ این‌ کتاب‌ آسمانی‌ با آن‌ عظمت‌ واهمیتی‌ که‌ تمام‌ سخنوران‌ عرب‌ و غیر عرب‌ را متحیر ساخته‌ و دانشمندان‌ رااز معارضه‌ با آن‌ عاجز نموده‌ است‌، از نمونه‌ همین‌ حروفی‌ است‌ که‌ در اختیارهمگان‌ قرار دارد.
در عین‌ این‌ که‌ قرآن‌ از همان‌ حروف‌ الف‌ باء و کلمات‌ معمولی‌ ترکیب‌یافته‌، به‌ قدری‌ کلمات‌ آن‌ موزون‌ است‌ و معانی‌ بزرگی‌ دربردارد، که‌ در اعماق‌دل‌ و جان‌ انسان‌ نفوذ می‌کند، روح‌ را مملو از اعجاب‌ و تحسین‌ می‌سازد وافکار و عقول‌ را در برابر خود وادار به‌ تعظیم‌ می‌نماید، جمله‌ بندیهای‌ مرتب‌و کلمات‌ آن‌ در بلندترین‌ پایه‌ قرار گرفته‌ و معانی‌ بلند را در قالب‌ زیباترین‌ الفاظ‌می‌ریزد، که‌ همانند و نظیر ندارد.
نکته‌ دیگری‌ که‌ این‌ نظریه‌ را دربارة‌ معنی‌ حروف‌ مقطعه‌ قرآن‌ تایید می‌کند.این‌ است‌ که‌ در 24 مورد از آغاز سوره‌هایی‌ که‌ با این‌ حروف‌ شروع‌ شده‌است‌، بلافاصله‌ سخن‌ از قرآن‌ و عظمت‌ آن‌ به‌ میان‌ آمده‌ این‌ خود نشان‌می‌دهد که‌ ارتباطی‌ میان‌ این‌ دو، (حروف‌ مقطعه‌ و عظمت‌ قرآن‌) موجوداست‌.
اینک‌ چند نمونه‌ از آنها را در اینجا می‌آوریم‌:
1.الر کتاب‌ احکمت‌ آیاته‌ ثم‌ فصلت‌ من‌ لدن‌ حکیم‌ خبیر(هود - 1)
2. طس‌ تلک‌ آیات‌ القرآن‌ و کتاب‌ مبین‌ (نمل‌ - 10)
3. الم‌ تلک‌ آیات‌ الکتاب‌ الحکیم‌ (لقمان‌ 1 و 2)
4. المص‌ کتاب‌ انزل‌ الیک‌ (اعراف‌ - 1 و 2)
در تمام‌ این‌ موارد و موارد بسیار دیگر از آغاز سوره‌های‌ قرآن‌ پس‌ از ذکرحروف‌ مقطعه‌، سخن‌ از قرآن‌ به‌ میان‌ آمده‌، و از عظمت‌ آن‌ بحث‌ شده‌ است‌.(تفسیر نمونه‌ 1/61)
2. ممکن‌ است‌ یکی‌ دیگر از اهداف‌ این‌ حروف‌، جلب‌ توجه‌ شنوندگان‌، ودعوت‌ آنها به‌ سکوت‌ و استماع‌ بوده‌ باشد، زیرا ذکر این‌ حروف‌ در آغازسخن‌، مطلب‌ عجیب‌ و نوظهوری‌ در نظر عرب‌ بود و حس‌ کنجکاوی‌ او رابرمی‌انگیخت‌ و در نتیجه‌ به‌ دنبالة‌ آن‌ نیز گوش‌ فرا می‌داد و اتفاقاً غالب‌ سوره‌هایی‌ که‌ با حروف‌ مقطعه‌ شروع‌ می‌شود سوره‌هایی‌ است‌ که‌ در مکه‌ نازل‌شده‌ است‌ و می‌دانیم‌ در آنجا مسلمانان‌ در اقلیت‌ بودند و دشمنان‌ لجوج‌ وسرسخت‌، حتی‌ حاضر نبودند، به‌ سخنان‌ پیامبر(ص‌) گوش‌ فرا دهند ـ سهل‌است‌ ـ گاهی‌ آنچنان‌ سر و صدا و غوغا به‌ راه‌ می‌انداختند، که‌ صدای‌پیامبر(ص‌) در میان‌ آنها گم‌ می‌شد، که‌ در بعضی‌ از آیات‌ قرآن‌ (مانند آیه‌ 26سوره‌ فصلت‌) اشاره‌ به‌ این‌ مطلب‌ شده‌ است‌.
3. در بعضی‌ از روایات‌ که‌ از طرف‌ اهل‌ بیت‌ (ع‌) آمده‌ می‌خوانیم‌ که‌ این‌حروف‌ رموز و اشاراتی‌ است‌ به‌ نامهای‌ خداوند، مثلاً «المص‌» در سوره‌اعراف‌ اشاره‌ به‌ انا الله‌ المقتدر الصادق‌ می‌باشد. یعنی‌ «من‌ خداوند توانای‌راستگو هستم‌» و به‌ این‌ ترتیب‌ هر یک‌ از حروف‌ چهار گانه‌ شکل‌ اختصاری‌یکی‌ از نام‌های‌ خدا است‌.
موضوع‌ جانشین‌ ساختن‌ اشکال‌ اختصاری‌ به‌ جای‌ اشکال‌ مفصل‌ کلمات‌،
از قدیم‌ رایج‌ بوده‌، اگر چه‌ در عصر و زمان‌ ما به‌ صورت‌ بسیار گسترده‌تری‌مورد بهره‌ برداری‌ قرار گرفته‌ است‌ و بسیاری‌ از عبارات‌ طولانی‌ و اسامی‌موسسات‌ یا انجمنها را در یک‌ کلمه‌ کوتاه‌ خلاصه‌ می‌کنند.
ذکر این‌ نکته‌ نیز لازم‌ است‌ که‌ این‌ تفسیرهای‌ مختلف‌ برای‌ حروف‌ مقطعه‌هیچگونه‌ منافاتی‌ با یکدیگر ندارند و ممکن‌ است‌ در آن‌ واحد تمام‌ این‌تفسیرها به‌ عنوان‌ بطون‌ مختلف‌ قرآن‌، اراده‌ شود.(تفسیر نمونه‌، 6/78)
4. ممکن‌ است‌ همه‌ یا حداقل‌ قسمتی‌ از این‌ حروف‌ مقطعه‌، دارای‌ معانی‌و مفاهیم‌ خاصی‌ باشد، درست‌ همانند یک‌ کلمه‌ که‌ محتوایی‌ در بردارد.
اتفاقاً در بسیاری‌ از روایات‌ و کلمات‌ مفسران‌ در آغاز سوره‌ طه‌ و سوره‌ یس‌به‌ چنین‌ مطلبی‌ برخورد می‌کنیم‌ که‌: «طه‌» به‌ معنی‌ یا رجل‌ (ای‌ مرد) است‌،ودر پاره‌ای‌ از اشعار عرب‌ نیز به‌ کلمه‌ «طه‌» برخورد می‌کنیم‌ که‌ مفهومی‌ شبیه‌«یا رجل‌» و یا نزدیک‌ به‌ آن‌ دارد که‌ بعضی‌ از این‌ شعار ممکن‌ است‌ مربوط‌ به‌آغاز اسلام‌ یا قبل‌ از اسلام‌ باشد.(تفسیر مجمع‌ البیان‌ ذیل‌ آیه‌ اول‌ سوره‌ طه‌).
و به‌ طوری‌ که‌ یکی‌ از آگاهان‌ برای‌ ما نقل‌ کرد بعضی‌ از دانشمندان‌ غرب‌ که‌پیرامون‌ مسائل‌ اسلامی‌ مطالعه‌ می‌کنند این‌ مطلب‌ را به‌ همة‌ حروف‌ مقطعه‌قرآن‌ تعیمم‌ داده‌اند و معتقدند حروف‌ مقطعه‌ در آغاز هر سوره‌، کلمه‌ای‌است‌، دارای‌ معنی‌ خاص‌ که‌ بعضی‌ با گذشت‌ زمان‌ متروک‌ مانده‌ و بعضی‌ به‌ما رسیده‌ است‌ و الا بعید به‌ نظر می‌رسد که‌ مشرکان‌ عرب‌، حروف‌ مقطعه‌ رابشنوند و مفهومی‌ از آن‌ درک‌ نکنند و به‌ سخریه‌ و استهزاء برنخیزند، در حالی‌که‌ در هیچ‌ یک‌ از تواریخ‌ دیده‌ نشده‌ که‌ این‌ بهانه‌ جویان‌ سبک‌ مغز، حروف‌مقطعه‌ را دستاویز برای‌ چنین‌ عکس‌ العملی‌ کرده‌ باشند.
البته‌ این‌ نظر را به‌ طور کلی‌ و دربارة‌ همه‌ حروف‌ مقطعه‌ قرآن‌، مشکل‌ بتوان‌پذیرفت‌، ولی‌ دربارة‌ بعضی‌ قابل‌ قبول‌ است‌ و در منابع‌ اسلامی‌ نیز از آن‌ بحث‌شده‌ است‌.
این‌ موضوع‌ نیز جالب‌ توجه‌ است‌ که‌ در حدیثی‌ از امام‌ صادق‌(ع‌)می‌خوانیم‌ «طه‌» از اسامی‌ پیامبر است‌ و معانی‌ آن‌ یا طالب‌ الحق‌، الهادی‌ الیه‌:«ای‌ کسی‌ که‌ طالب‌ حقی‌، و هدایت‌ کننده‌ به‌ سوی‌ آنی‌».
از این‌ حدیث‌ چنین‌ بر می‌آید که‌ «طه‌» مرکب‌ از دو حرف‌ رمزی‌ است‌ «طه‌»اشاره‌ به‌ «طالب‌ الحق‌» و «ها» اشاره‌ به‌ «هادی‌ الیه‌» می‌باشد. آخرین‌ سخن‌ دراین‌ زمینه‌ این‌ که‌ کلمة‌ «طه‌» مانند «یس‌» بر اثر گذشت‌ زمان‌، تدریجاً به‌ صورت‌«اسم‌ خاص‌» برای‌ پیامبر اسلام‌(ص‌) درآمده‌ است‌، تا آنجا که‌ آل‌ پیامبر(ص‌)را نیز «آل‌ طه‌» می‌گویند واز حضرت‌ مهدی‌(ع‌) در دعای‌ ندبه‌ «یابن‌ طه‌» تعبیرشده‌ است‌. (تفسیر نمونه‌ 13/157)
5. علامه‌ طباطبایی‌ (رضوان‌ الله‌ تعالی‌ علیه‌) احتمال‌ دیگری‌ ابداع‌ کرده‌است‌ که‌ آنرا تفسیر دیگری‌ برای‌ این‌ حروف‌ می‌توان‌ برشمرد هر چند خود اوآن‌ را به‌ عنوان‌ یک‌ احتمال‌ و حدس‌ بیان‌ نموده‌ است‌.
و خلاصة‌ آن‌ چنین‌ است‌:
هنگامی‌ که‌ سوره‌هایی‌ را که‌ با حروف‌ مقطعه‌ آغاز می‌شود مورد دقت‌ قرارمی‌دهیم‌ می‌بینیم‌ سوره‌ هایی‌ که‌ با یکنوع‌ حروف‌ مقطعه‌ آغاز می‌شود مطالب‌مشترکی‌ دارند، فی‌ المثل‌ سوره‌هایی‌ که‌ با «حم‌» شروع‌ می‌شود بلافاصله‌ بعداز آن‌ جمله‌ «تنزیل‌ الکتاب‌ من‌ الله‌» یا چیزی‌ که‌ به‌ معنی‌ آن‌ است‌ قرار گرفته‌، وسوره‌هایی‌ که‌ با «الر» شروع‌ می‌شود بعد از آن‌ «تلک‌ آیات‌ الکتاب‌ »و یا شبیه‌آن‌ است‌. و سوره‌ هایی‌ که‌ با «الم‌» آغاز می‌گردد. به‌ دنبال‌ آن‌ «ذلک‌ الکتاب‌لاریب‌ فیه‌» یا مفهوم‌ آن‌ است‌.
از اینجا می‌توان‌ حدس‌ زد که‌ میان‌ حروف‌ مقطعه‌، و محتوای‌ این‌ سوره‌هاارتباط‌ خاصی‌ است‌، تا آنجا که‌ مثلاً سورة‌ اعراف‌ که‌ با «المص‌» شروع‌ شده‌مضمون‌ و محتوایش‌ جامع‌ میان‌ مضمون‌ سوره‌های‌ «الم‌» و سورة‌ «ص‌» است‌.
البته‌ این‌ ارتباط‌ ممکن‌ است‌ بسیار عمیق‌ و دقیق‌ باشد، و افهام‌ عادی‌ به‌ آن‌راه‌ نیابد.
و شاید اگر آیات‌ این‌ سوره‌هارا در کنار هم‌ بچینیم‌ و با هم‌ مقایسه‌ کنیم‌مطالب‌ تازه‌ای‌ برای‌ ما در این‌ زمینه‌ کشف‌ شود.
منبع:
(تفسیر المیزان‌ جلد 18،صفحة‌ 6 و 5

تمیز کردن کی برد ********-20*********

تميز کردن کي‌برد

کي‌برد يکي از اساسي ترين ابزارهاي کامپيوتر ماست که با آن سر وکار داريم، و شايد در روز ساعت‌ها و ساعت‌ها دست‌هاي ما با آن در تماس باشند. بر اساسي تحقيقاتي که اخيرا صورت گرفته است باکتري‌هاي مضري که بر روي يک کي‌برد اجتماع مي‌کنند بسيار بيشتر و مضرتر از جميع باکتري‌هاي مضري هستند که بر روي سنگ توالت جمع مي‌شوند! خوب الان چه احساسي داريد؟ قصد داريد کيبوردتان را ضد عفوني کنيد؟ در اسيد بياندازيد؟ يا....!؟

براي همين لازم است هر از گاهي کي‌برد‌هايمان را عين بچه آدم تر و تميز کنيم، اينکار شايد چندان دشوار نباشد و شايد براي خيلي ها مثل آب خوردن ولي افرادي هم هستند که تا به حال حتي يکبار هم به آن فکر نکرده اند و ممکن است براي انجامش هيچ ايده خاصي نداشته باشند، لذا اميدوارم اين راهنما برايشان مفيد باشد.


قبل از اينکه وارد بحث اصلي شويم توصيه مي کنيم با دوربين تان يا گوشي موبايل خود يک عکس از کي‌برد بگيريد و يا تصوير واضح کي‌بردتان را از اينترنت پيدا کرده و پرينت بگيريد، چون بعد از بر‌داشتن کليدها از جايشان براي جا زدن مجددشان در صورت نداشتن تصوير بايستي يک حافظه تصويري منحصر به فرد فرا انساني داشته باشيد.

روش حرفه‌اي اين است که پيچ‌هاي کي‌برد را باز کنيد و بورد اصلي و لايه نازک تماس دهنده را با دقت کامل بيرون بياورد و ساير تجهيزات قابل شستشو را تمييز کنيد. اما بدليل اينکه احتمال آسيب ديدن قسمت‌هاي حساس وجود دارد، از باز کردن کي‌برد صرفنظر مي‌کنيم.

وسايلي که براي تميز کردن نياز داريم در خانه همگي‌مان وجود دارد و نيازي نيست هزينه اضافي کنيد، کلا ابزارهاي تميز کننده يي مثل اسپري‌هاي فشرده هوا و... براي تميز کردن کي‌برد چندان کارايي ندارند و اصلا بهتر است به آنها فکر نکنيد و هزينه کردن در اين زمينه اشتباه است.



اما مواد لازم:

- کمي دستمال کاغذي و يا دستمالهاي مشابه که بتوانيم با آن گردگيري کنيم

- يک ليوان آب و مايع يا پودر شوينده

- جارو برقي

- خلال دندان

- پيچ گوشتي

- و اين راهنما

ابتدا کي‌برد را در حالت صاف و مسطح قرار دهيد، سپس يک سري مناسب به جارو برقي خود متصل نمائيد، مکش جارو را در پائين ترين حد ممکن قرار دهيد و به آرامي شروع به تميز کردن لابه لاي کليدهاي کي‌برد خود کنيد تا هر چيزي که بين آنها مانده است را جارو بيرون بکشد. بهترين سر جارو برقي براي انجام اينکار سري است که در انتهايش کمي مو هاي نازک دارد و معمولا براي تميز کردن مبلمان مورد استفاده قرار مي گيرد، البته باز هم انتخاب نهايي با شماست.


جارو برقي را خاموش کنيد و سپس دستمال کاغذي يا دستمال گرد گيري خود را بر داريد و سعي کنيد روي کليدها و لايشان را کمي گرد گيري کنيد، در اين مرحله کليدها زياد تميز نخواهند شد ولي مقداري از گرد و غباري که چند سال يا ماه است روي آنها نشسته کاسته مي‌شود.


خوب حالا به بخش جالب داستان مي رسيم، پيچ گوشتي را بر داريد از يک گوشه کي‌برد مثل تصوير زير شروع به در آوردن کليدها از جايشان کنيد، اينکار پيچيده‌گي خاصي ندارد مي توانيد آن را بدون پيچ گوشتي و با دست هم انجام دهيد ولي در هر دو حالت بايد با حوصله انجامش دهيد.


نکات فني و کنکوري در اين باب: ترجيحا در آوردن کليدهاي کي‌برد را از يک گوشه ي آن شروع نمائيد، مثلا در تصوير بالا اينکار از گوشه سمت چپ پائين و از کليد کنترل شروع شده است، ضمن اينکه تا مادامي که به در آوردن و جا زدن کليدها خوب مسلط نيستيد سعي کنيد کليدهاي بزرگ مثل شيفت، اسپيس، بک اسپيس، Enter را در نياوريد چون کمي جا زدن و در آوردنشان با باقي کليدها فرق مي‌کند و ممکن است آسيب ببينند.


خوب اگر اولين بار باشد که صفحه کليدتان را تميز مي کنيد بعد از پياده سازي کليدها احتمالا يکي از ترسناک ترين مناظر ممکن را مي بينيد، زير کليدهاي شما مخلوطي از گرد و خاک، مو و... وجود دارد و حسابي کثيف است.


هر چند ما يکبار با جارو برقي لابه لاي کليدها را تميز کرديم ولي حالا لازم است يکبار ديگر به همان شکل سطح کي‌برد را هم تميز کنيم.


بعد از اينکه با جارو برقي تميز کاري را انجام داديد ممکن است هنوز در برخي جا ها روي سطح کي‌برد ذراتي چسبيده باشند اينجاست که خلال دندان به کار مي آيد تا شما را از شر اين ذرات ريز هم خلاص نمايد. بعد هم مي‌توانيد جاي کليدها را با يک دستمال مرطوب کمي تميز تر کنيد و سپس با يک دستمال خشک کاملا خشکش نمائيد.


خوب الان يک کي‌برد کاملا پاستوريزه داريم!!

هنوز کليدها را جا نزده‌ايم، اگر دقت کرده باشيد روي کليدها خصوصا آنهايي که بيشتر از بقيه کاربرد دارند همواره مقداري چربي سر انگشتها مي‌نشيند، براي اينکه از شر اين چربي هم خلاص شويم مي‌توانيم کليدها را در يک ليوان آب با کمي کمي پودر لباشويي يا مايع ظرفشويي بياندازيم وبعد از مدتي آنها را آب کشيده و خوب خشک کنيم و جا بزنيم. فقط حتما کليدها را کاملا خشک کنيد و سپس جا بزنيد، رطوبت مي‌تواند به کي‌برد شما آسيب وارد کند.

کليدها را جا مي زنيم و دفعه بعدي که از کي‌برد استفاده مي‌کنيم احساس پاکيزگي مضاعفي خواهيم داشت

آخرين نسخه ضد حال های موجود در اینترنت!!!!جالبه !!

آخرين نسخه ضد حال های موجود در اینترنت من این چند تا رو می دونم شما هم سعی کنید کاملش کنید
-میری تو یه وب لاگ و میبینی موزیک قالبش آهنگ شماعی زاده ست!

۲-یه فایل Zip دانلود میکنی به جز آنفولانزای مرغی تمام ویروس ها توش هستند!

۳-تو جستجو گر عکس گوگل کلمه کرگدن رو تایپ می کنی عکس خودت رو پیدا میکنه!

۴-بعد از کلی کار و خستگی میای تو نت میبینی یاهو و گوگل رو هم فیل تر کردن!

۵-داری واسه استادت ایمیل میزنی( جون ننت نمره بده بابا) و کلی واسش خالی بستی یهو اکانتت تموم میشه!

۶-میری تو یه سایت و اینقدر دنبال یه لینک میگردی که مخت هنگ میکنه!

۷-سایتت رو با هزار بدبختی توی گوگل ثبت میکنی وقت جستجو میفته صفحه 400!

۸-بازم میری تو کافی نت دانشگاه و داری یواشکی یه سایت بالای 18 میبنی ولی یه دفعه کامپیوتر هنگ میکنه و همون موقع دخترای همکلاسیت میان بالا سرت!(این قضیه بر عکسش هم اتفاق بيفته جالبه!)

۹-سه ساعت داشتی یه فایل رو دانلود میکردی وقتی به 99% میرسه کامپیوتر Reset میشه!

۱۰-رو لینک فقط بالای 18 سال کلیک میکنی میری تو سایت عمو پورنگ!!!

۱۱-10 ساعت با کارت شبکه هوشمند دقیقه ای 5 تومن تو چت رو مخ یه نفر کار میکنی و بعدش که عکسش رو میبینی.........!

۱۲-کلی سایت های بالای 18 میری و یادت میره History رو پاک کنی فرداش همشون رو بابات میفهمه!

۱۳-توی Yahoo 360 حدود 600 تا دختر تو لیستت باشه اما هیچکدومشون بت پا ندن!
__________________

بازيكنان فوتبال و زنان آنها

دلپيرو و زنش

زن جرارد



ترزگه وزنش


كلوزه و زنش

__________________

رويايی كه در افغانستان تحقق يافت !!

سایت اخبار فناوری اطلاعات:
همراه اول قرار بود از نيمه سال86، خدمات GPRS را ارائه دهد اما حالا در ابتداي 87هنوز اين اتفاق نيفتاده است. «تاخیرها در ارائه GPRS و MMS به دلیل کوتاهی مخابرات نیست.» اين آخرين اظهار‌نظر رسمي مسئولان شركت مخابرات ايران در مورد روياي 25 ميليون مشترك همراه اول است كه با وجود وعده و وعيد‌هاي فراوان مبني بر ارائه اين سرويس در سال 86 هيچ‌گاه رنگ واقعيت به خود نگرفت. داستان از روزهاي آغارين سال گذشته شروع شد؛ وقتي كه خبر ارائه GPRS ايرانسل به مشتركانش فراگير شد و مشتركان ميليوني همراه اول- شركتي كه بيش از يك دهه بي‌رقيب مانده بود- دانستند كه مي‌توانند از اپراتورشان توقع ارائه سرويس‌هاي ارزش‌افزوده ديگري جز امكان ارسال پيام‌هاي كوتاه داشته باشند. اين‌چنين بود كه وحید صدوقي، از ارائه اين سرويس تا شهريور 86 خبر داد: « همان طور كه قبلا قول داده‌ايم تا شهريور‌ماه اين سرويس‌ براي حداقل 2میلیون مشترک تهرانی فعال خواهد شد.»


ادامه اين داستان را تمام مشتركان همراه اول مي‌دانند، البته تا آنجاي داستان كه هنوز خبري از GPRS نشده است و بايد منتظر زمان ديگري باشند و به وعده‌ها اميدوار. اما كمتر كسي است كه بداند تقصير اين قصور به هيچ‌وجه متوجه شركت مخابرات ايران نيست! اين نكته‌اي است كه به تازگي وفا غفاريان در گفتگو با سیتنا پرده از آن برداشته است: « تاخیرها در ارائه سرویس‌های ارزش افزوده اپراتور اول تلفن همراه، از جانب مخابرات نیست، بلکه عدم حمل تجهیزات خریداری شده از سوی شرکت خارجی، دلیل اصلی این تاخیر است.» وي با بيان اينكه قصور از پيمانكار داخلي نيست، ‌افزوده است: « شرکت فروشنده دلیل خاصی ذکر نکرده، اما عملا نیز تجهیزات را حمل نکرده است.»

رئیس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران البته در مورد ضمانت‌هاي اجرايي كه بايد در هنگام عقد قرارداد ميان شركت خارجي و پيمانكار داخلي لحاظ مي‌شد توضيحي نداده است و به اين مطلب اشاره نكرده كه چرا بايد تاوان اين كوتاهي را 25 ميليون مشترك اين اپراتور بپردازند، اما آب پاكي را بر دست مشتركان ريخته است تا زياد به زمان‌بندي‌هايي كه از سوي او و همكارانش داده مي‌شود دل خوش ندارند: «شرکت مخابرات ایران به صورت مداوم پیگیر این موضوع است اما تا زمانی که این تجهیزات نصب نشود، امکان ارائه این سرویس‌ها وجود ندارد و تا زمانی که تجهیزات مربوطه در اختیار نباشد، به زمان‌بندی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد.»به اين ترتيب بايد همچنان منتظر باشيم و به همه آن‌هايي كه مي‌توانند از گوشي موبايلشان براي ارسال فايل‌هاي چند‌رسانه‌اي، ارتباط با اينترنت و ... استفاده كنند غبطه بخوريم، حتي اگر اين افراد خوشبخت در كشور جنگ‌زده‌اي چون افغانستان باشند كه از بهمن 86 استفاده از اين سرويس را تجربه مي‌كنند!

شبكه فعلي ارتباطات سيار اپراتور اول GSM است و امكان ارسال پيام‌هاي كوتاه متني (SMS) تنها سرويسي است كه علاوه بر مكالمه صوتي از اين شبكه مي‌گيريم. اين سيستم به‌عنوان نسل 2 شبكه‌هاي ارتباطات سيار شناسايي مي‌شود؛ اما فراگير شدن استفاده از اينترنت، سطح توقع كاربران همراه را بالا برده و مشتركاني كه تا چندي پيش دسترسي به تلفن در هر زمان و مكان باعث جلب رضايتشان مي‌شد، حال از گوشي‌هاي همراهشان انتظارات جديدي دارند. امكان اتصال به اينترنت و ارسال فايل‌هاي صوتي و تصويري از جمله اين انتظارات است

مایکروسافت از بروز اشکالات احتمالی پس از نصب Xp Sp3 خبر داد!

به گفته ی تیم پشتیبانی کمپانی مایکروسافت، نصب و اجرای سرویس پک سوم ویندوز XP باعث بروز اشکال و ریست شدن چندین باره کامپیوتر برخی از کاربران شده است.

همچنین، مهندس "Jesper Johansson" از برنامه نویسان سابق بخش امنیت شرکت مایکروسافت در وبلاگ شخصی خود از جمع آوری اطلاعات پیرامون این مشکل خبر داده است. تحقیقات او نشان می دهد بیشتر این مشکل مربوط به سیستم هایی است که مجهز به پردازنده AMD می باشند.
https://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=3246778&SiteID=17


تا این زمان درخواست های کاربران از مایکروسافت پیرامون این نقص بدون جواب مانده است. این اشکال یک روز پس از آن بوجود آمد که مایکروسافت در نسخه عمومی از XP SP3 خود یک بروز رسانی جزئی انجام داد.

"تنها کاری که من انجام دادم دانلود و نصب سرویس پک سوم ویندوز XP بود، پس از آن سیستم یک بار ریست شد و دیگر به هیچ طریق ویندور اجرا نمی شد." این یکی از صدها پیغامی است که در انجمن های رفع اشکال مایکروسافت پیرامون XP SP3 توسط کاربران ارسال شده است.

بسیاری از این کاربران اعلام کرده اند پس از این امر حتی امکان بالا آوردن سیستم عامل در حالت Safe Mode را نیز ندارند.


http://www.winbeta.net/comments.php?shownews=3548
https://forums.microsoft.com
__________________

بازی جدید Pro Baseball 2008 تحت جاوا

بازی جدید و زیبای Pro Baseball محصول سال 2008 به تازگی برای گوشی های موبایل نیز وارد بازار شد. این بازی با گرافیک بالاتر نسبت به نسخه های قبلی در سایزهای مختلف در سایت تخصصی موبایل در دسترس است.


Pro Baseball 2008 - www.Ir-Tci.org

برای دانلود کلیک کنید

افزایش سرعت اینترنت

سلام:
گاهي اوقات با کندي سرعت مواجه مي شويد. دلايل بسيار زيادي باعث اين امر مي شود؛ از جمله ضعف در سيستم مخابراتي کشور! با يک دستکاري کوچک در رجيستري ، جهت بالا بردن سرعت اينترنت ، از حداقل امکانات ، بهترين بهره را ببريم . طبق معمول سراغ آيکون استارت در ويندوز برويد و گزينه RUN را کليک کنيد، سپس کلمه Regedit را تايپ کرده و کليدOK را فشار دهيد. پس از وارد شدن به رجيستري سيستم شاخه HKEYLocalMachine -- را انتخاب کنيد و بعد زيرشاخه اي به نام System را پيدا کرده و روي آن کليک کنيد، سپس دنبال يک زيرشاخه ديگر به نام Currentcontrolset بگرديد و پس از يافتن آن ، سراغ يک شاخه ديگر به نام Services برويد که در زيرمجموعه آن است.در شاخه Services زيرشاخه اي به نام Tcpip وجود دارد؛ لطفا روي آن کليک کنيد و دنبال زيرشاخه ديگري به نام Parameters بگرديد. پس از يافتن اين شاخه دست نگه داريد و به محيط روبه روي آن مراجعه کنيد. حالا دستوراتي را که مي گوييم ، مو به مو اجرا کنيد. اگر گزينه هايي را که مي گوييم ، در رجيستري موجود است ، فقط تغييراتي دروني آن را انجام دهيد؛ و اگر چنين شاخه اي وجود ندارد، لطفا با سمت راست موس روي New برويد و گزينه DwordValue را انتخاب کنيد و براي هر گزينه جديدي اين کار را انجام دهيد وValue Data آن را طبق دستور تغيير دهيد. ابتدا سراغ پوشه اي به نام TTL Default برويد. اگر اين پوشه وجود داشت که هيچ ؛ اگر نبود، سمت راست موس را بزنيد و روي New گزينه Value Dword را انتخاب کنيد. هنگام ايجاد اين پوشه ،3 حرف TTL را با حروف بزرگ بزنيد. پس از ايجاد اين پوشه ، سمت راست موس را بزنيد و رويModify فشار دهيد. حالا دو کار ميتوانيد انجام دهيد:اول اين که عدد80 را براي Hexadecimal بزنيد و يا عدد128 را براي Decimal برگزينيد. آنچه از قبل تعريف شده است ، معمولا روي شماره32 است . کليدOK را بزنيد وF5 را فشار دهيد.دوم اين که پوشه اي به نام EnablePMTUBHDetect را ايجاد کنيد وValue Data آن را صفر کنيد. مانند دفعه گذشته با سمت راست موس New وValue Dword را بزنيد تا اين پوشه ايجاد شود. لطفا حروف EPMTUBHD , را بزرگ تايپ کنيد.سوم ،دنبال پوشه اي به نام EnablePMTUDiscovery بگرديد. اگر وجود داشت که هيچ ؛ اگر نبود، آن را ايجاد کنيد و سپس Value Data آن را به يک تغيير دهيد.چهارم ، پوشه اي به نام Sackopts را با سمت راست موس و باValue Dword درست کنيد. لطفاValue Data آن را از صفر به يک تغيير دهيد و F5 را بزنيد.پنجم ، پوشه اي به نام Tcp1323opts ايجاد کنيد. طبق معمول ، اگر اين پوشه وجود نداشت ، آن را ايجاد کنيد و باModify کردن Date Value در آن تغييرات لازم را انجام دهيد. در واقع عدد صفر را به 3 تبديل کنيد و F5 را بزنيد تا تغييرات انجام شود. در ضمن بعد از3 ، حرف O \ )ا\و( وجود دارد نه عدد صفر.ششمين کاري را که خواهيد کرد تا سرعت دسترسي به اينترنت خود را بالا ببريد، اين است که پوشه اي به نام Tcpwindowsize را درست کنيد. اگر وجود داشت که هيچ ؛ اما اگر نبود، آن را مانند روش سابق ايجاد کنيد و عدد7FFF را براي Hexadecimal و عدد32767 را براي decimal انتخاب کنيد و کليدOK را بزنيد.هفتم و آخرين مرحله براي کاربراني که سيستم عامل 2000 وNT دارند، اين است که پوشه اي به نام GlobalMaxTcpwindowsize را درست کنند. اگر اين پوشه وجود نداشت ، با سمت راست موس و انتخاب Value Dword از آيکون New آن را ايجاد کنيد وHexadecimal آن را به7FFF و ياdecimal آن را به 32767 تغيير دهيد. اگر اين تغييرات را انجام دهيد و يک بار رايانه تان را خاموش و روشن کنيد، مي توانيد در اينترنت با سرعت بالاتري گردش کنيد.

اميدوارم استفاده کرده باشيد
در مورد روش نظر بدین
 
 
به نام خدا
افزایش سرعت اینترنت با یک دستور کاملا ساده و ابتدایی
افزایش 100 درصدی
افزايش سرعت اينترنت در ويندوز XP Pro در ويندوز XP درحالت پيش فرض Packet Scheduler سيستم را به 20 درصد از پهناي باند يك اتصال به اينترنت محدود مي كند. يعني اگر شما اين تنظيمات را تغيير ندهيد قادريد از 20 درصد پهناي باند اتصال تان به اينترنت بهره ببريد. براي اين كه بتوانيد از 100 درصد پهناي باندتان استفاده كنيد مراحل زير را انجام دهيد:
1.Run را از منوي Start اجرا كنيد.
2.در Run عبارت gpedit.msc را تايپ كرده و OK را كليك كنيد.
3.منتظر بمانيد تا Group Policy اجرا شود
. 4.در بخش Local Computer Policy و در زير Computer Configuration گزينه Administrative Templates را گسترش دهيد. (اين كار با كليك بر روي علامت+ كار آن انجام دهيد)
5.در ليست باز شده گزينه Network را نيز گسترش دهيد
. 6.حال در اين ليست Qos Packet Scheduler را انتخاب كنيد.
7.به گزينه هايي كه در سمت راست ظاهر مي شوند دقت كنيد.
8.بر روي Limit reservable bandwidth كليك راست كرده و Properties را كليك كنيد. 9.پس از اينكه پنجره ي Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زير Limit reservable bandwidth گزينه Enabled را انتخاب كنيد. 10.مشاهده مي كنيد كه با انتخاب آن در روبروي Bandwidth Limit مقدار پيش فرض آن يعني 20 درصد به نمايش در مي آيد.
11.به جاي عدد 20 مقدار 0 را تايپ كرده و OK را كليك كنيد.
12.حال به Connection ي كه به وسيله ي آن به اينترنت وصل مي شويد رفته و بر روي دكمه ي Properties كليك كنيد.
13.به برگه Networking برويد و دقت كنيد كه Packet Scheduler فعال باشد (تيك كنار آن مشاهده شود).
14.اين پنجره را OK كنيد. 15.كامپيوتر خود را Restart كنيد.

نظر یادتون نره .
در این ترفند قصد داریم روشی کارآمد را به شما معرفی کنیم که بهره گیری از آن میتوانید مطمئن باشید که سرعت اینترنت شما بالاتر خواهد رفت. این کار از طریق تنظیمات مودم شما صورت خواهد گرفت ، در نتیجه تنها برای کاربران Dialup قابل استفاده است.


بدین منظور:
از منوی Start وارد Control Panel شوید ، سپس بر روی آیکون Phone and Modem Option دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده به تب Modems رفته و روی دکمه Properties کلیک کنید.
حالا در پنجره جدید به تب Advanced بروید و در قسمت Extra Initialization Commands کد زیر را وارد کنید:
AT&FX+MS=V34
تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.
سپس در ادامه کار در همان Control Panel و وارد قسمت Network Connection شوید. بر روی کانکشنی که با آن به اینترنت متصل میشود راست کلیک کنید و Properties را برگزنید.
در پنجره باز شده و در همان تب General روی دکمه Configure کلیک کنید.
در پایان در پنجره باز شده بخش Maximum Speed را روی 921600 تنظیم کنید.
تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.

تاثیر این کار پس از اولین اتصال با آن کانکشن است.
 

لامپی که 107 سال است روشن است!!!!

5 سال بعد از بازنشستگی هنوز هم تام برامل دوست داشت که ایستگاه شماره 6 آتش نشانی Livermore را ببیند. او روزی در آنجا فرمانده عملیات بود اما امروز دیگر همه چیز فرق کرده بود. همه چیز عوض شده بود.



ما او اعتراف می کرد که یک چیز هنوز هم عوض نشده بود. در حقیقت آن سالها بود که عوض نشده بود. درست در بالای طبقه های وسایل یک لامپ آویزان بود. آن 107 سال بود که اویزان بود و هنوز هم روشن!


دیگر همه کتابهای جهان نام این لامپ اسرار آمیر را که با ولتاژ کمی کار می کند در دل خود ثبت کرده اند. این لامپ رکورددار روشن ماندن همزمان در بین تمام لامپهای جهان است. هیچ شرکتی ادعا نمی کند لامپی می سازد که 107 سال روشن بماند و آن هم مستمر.


جالب است بدانید آمریکایی ها به این لامپ با دیدن تحسین می نگرند. شاید هم بالاترو این لامپ به عنوان سمبل مقاومت و ابتکار آمریکایی مدتی است که نامش بر سر زبانها افتاده است. سناتورها و رئیس جمهورها همه از آن تمجید کرده اند.

در سال یک میلیون بار از سایت این لامپ بازدید صورت می پذیرد و دو وب کم به جامعه بزرگ هواداران این لامپ اجازه می دهد که لحظه به لحظه آن را ببینند.هنوز راز بزرگی است که این لامپ چگونه این همه سال روشن مانده است و حتی باعث ایجاد شک و گمانهای بسیاری هم شده است.نگهبانان به شدت به این لامپ علاقه دارند. آنها برای حفظ لامپشان از یک محافظ تغییر ولتاژ، یک دیزل ژنراتور و یک باتری پشتیبان استفاده می کنند. جالب است بدانید آنها این لامپ را نماد تعهد اخلاقی خود می دانند!




برای سالها برامل به طور غیر رسمی به عنوان نگهبان لامپ شناخته می شد و وظیفه راهنمایی عموم و توریستها را برای دیدن لامپ بر عهده داشت. برامل می گوید این فعل روشن بودن را صرف می کند. برامل می گوید مردم نظرات بسیار گوناونی درباره عمر این لامپ دارند اما من معتقدم که هر چه باشد این لامپ بسیار عمر کرده است چون سازنده ان به شدت آن را در براربر هوا مهرو موم کرده است و هیچگونه هوایی برای سوختن کامل رشته کربنی داخل آن وجود ندارد. چون این لامپ در خلا کار می کند نمی سوزد. این راز آن است.



حالا سوال این است که این لامپ چرا ساخته شد؟ در آن زمان این لامپ شب و روز روشن بود تا در شبها آتش نشانها برای روشن کردن چراغهای نفتی خود مجبور به کورمال کورمال دست کشیدن به در و دیوار نباشند. Shelby Electric Co وظیفه ساخت این لامپ را قبول کرد. به زودی اما این لامپ از سازنده خود نیز بیشتر عمر کرد. کارخانه در سال 1914 بسته شد.

اما بد داستان این بود که هیچ کس به این لامپ توجهی نداشت. این لامپ در طی جنگهای جهانی دوم و ویتنام هم روشن ماند اما کسی به وجودش توجهی نکرد. در سال 1972 ناگهان یک خبرنگار محلی درباره این یادگار بزرگ شروع به مصاحبه کرد. اینجا بود که آتش نشانان به گنجشان نگریستند.


در سال 2001 در جشن صد سالگی این لامپ جشنی بزرگ با حضور 600 میهمان برگزار شد. امروز این لامپ بیش از یک میلیون ساعت روشن بوده است و به جشن تولد دویست سالگی خود می نگرد. شاید هم دیگر نخواستند چنانچه جف زولفارلی نگهبان جدید آتش نشانی می گوید آن روشن بماند. در هر حال این یک نماد است. شاید هم قسمت این است که آیندگان با دیدن این لامپ به خود بگویند شاید دیروزی هم بود!

سایت لامپ

سریال نامبر

اگه از عبارت زیر در جستجوی گوگل استفاده کنین بدون مراجعه به سایت خاصی
سریال نامبر برنامه مورد نظرتون رو میگیرین

appname 94FBR

بجای appname نام برنامه رو بنویسین.
بعد به زیر لینکهایی که گوگل بعنوان جواب بهتون میده دقت کنین.
سریال رو میبینین.